NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

بنات المنشاوي للكاتبة خلود وائل السلسلة الأولى سبعة وخمسون جزء

ناقد بناء

معاون
طاقم الإدارة
معاون
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
إنضم
17 ديسمبر 2021
المشاركات
9,629
مستوى التفاعل
3,164
نقاط
22,091
الجنس
ذكر
الدولة
كندا
توجه جنسي
أنجذب للإناث
١


في احدي قري الصعيد بمحافظه سوهاج وبالتحديد في احدي قصور اغنياء القريه وفي احدي الغرف الفارهه بجلس علي كرسييه بهيبه وشموخ يرتدي عمامه العاليه ناصعه البياض وعبائته الغاليه المصنوعه من اجود الاقمشه ويرفع عكازة المهيب ويخفضه بسرعه في الارض قائلا بعصبيه:وانا جولت لع يعني لع في ايه في كلامي مفهمهوش ياوليه
, صفيه بخوف:يا حسان انا مقصدش بس براحه عالبنات اكدة مهيوافقوش
, حسان:واة من امتي واحنا بناخد راي النسوان ياوليه اتجنيتي اياك ولا ايه
, صفيه:احب ع يدك ياحسان بلاش دول امانه في رقبتنا من يوم مااخوك ومرته ماماتو وسابوهم قطط مغمضه
, حسان:وانا قلتلك هرميهم في الشارع انا بقولك هجوزهم لولادي الرجاله ولاد عمهم من لحمهم عيحموهم ويصونو مالهم وعرضهم ولا عوزاني ارمي مال اخويا في ايد حد تاني غريب
, صفيه:انا يهمني راحه البنات دول بناتي بردك ياحسان ٤ نقطةعشان خاطري البنات معيحبوش ولادنا ومفيش وليه بتعرف تعيش مع راجل معتحبوش
, حسان بعصبيه:**** لا يجعلهم يعيشو خليهم يموتو ونرتاح من قرفهم ٤ نقطةهي كلمه واحدة ملهاش تاني ياصفيه كتب كتابهم ودخلتهم الخميس الجاي وبعدها يحلها ****
, هم بالخروج ليوقفه صوت بكائها بنحيب:عوضي عليك يارب الرحمه من عندك يارب
, حسان بدهشه:ياوليه دول هيتجوزو ولادك الرجاله ال كل بنات البلد بتترمي تحت رجلهم انتي اتجنيتي ياصفيه ولا جري لمخك حاجه
, صفيه وهي ترتمي تحت قدميه:ابوس رجلك ياحسان ارحمهم مش اكدة
, ابتعد عنها حسان قليلا وهمت بالوقوف
, صفيه:اسمعني زين **** يخليك ولادك طبعهم صعب مهيتقوش **** فيهم واول ماياخدو مالهم عيرمهومه عاد وانت خابر انا ربيت البنات كأنهم اخوات مرام بنتي وولا يوم بعمري فرجت بيناتهم ويعز عليا انهم يعيشو في مرار مع ولادي وانت عارف ان ولادك كيفك تمام عاوزين فلوسهم وورثهم من ابوهم
, حسان بلهجه محذرة:صفيه٥ نقطةزمان اتحملت زنك اكتير لحد ماكبرتهم وعلمتهم ودخلتهم اكبر كليات وبقت الكبيرة دكتورة وهتتخرج والتانيه محاسبه واخر سنه ليها وال متنسمي الصغيرة كلها كام سنه و تخلص كليتها هي كمان وتبقي مهندسه واكدة انا عداني العيب لكن اكتر من اكدة متحلميش كفايه ان العلام في البندر فتح مخهم ووعاهم واياكي تتحددتي معايا تاني والا قسما عظما لهيكون حسابي معاكي عسير اما دلوك تطلعي للبنات تفهميهم ان فرحهم الخميس الجاي ع ولاد عمهم وتخليهم يجهزو نفسهم
, القي كلماته وامسك عكازة وطرف عبائته الفاخرة وخرج من باب الغرفه بعصبيه مطلقه اما صفيه فأرتمت علي اققرب كرسي وانفجرت في البكاء
, صفيه:يامرك ياصفيه ٣ نقطةعيني عليكو يابنات منال ياحبايبي لو كان ابوكو عايش مكانش حالكو بقي اكدة
, ٨ نقطةفي احدي طرقات القصر الفارهه كانت تمشي ورد اكبر بنات المرحوم طايع المنشاوي هي فتاه طويله القامه ذات جسد انثوي ممشوق ووجهها ناصع البياض وعينها شديدة السواد وملامحها ناعمه كقطعه السكر وشعرها الطويل الحريري القاتم السواد٣ نقطةحينما استوقفها ابن عمها الاكبر سليم حسان المنشاوي:القمر رايح ع فين لوحدة
, ورد:ماليكش صالح ياسليم باعد عن سكتي احسنلك
, سليم:والا هتعملي ايه
, ورد بغيظ:هشتكيك لعمي
, سليم:مفيش واحدة بتشتكي جوزها ياحبيبتي
, ورد:نچوم السما اجربلك ياواد عمي
, سليم:كلها كام يوم ياورد وتبقي مرتي واعمل فيكي مابدالي
, ورد بنفي:مستحيل ولو اخر راچل في الدنيا عمري مهتجوزك
, سليم بتوعد:ورب الكعبه لهتجوزك وتبقي بتاعتي ياورد وساعتها هحاسبك ع عنادك دة
, ورد:باعد عن طريقي
, سليم:بكرة تيجي تطلب رضايا ومتنوليهوش واصل وهتبقي جاريه تحت رجلي وتنامي في سرير وتطلبي الرحمه ومهتلاقيهاش كلها ايام ٣ نقطةهانت ياورد
, تسلل الخوف لقلب ورد ليتملكها احساس بالرعب من سليم وكلامه مجرد التفكير في انها قد تصبح زوجته يصيبها بالرعب ٣ نقطةهمت ورد بالذهاب من امامه واكملت طريقها لغرفتها وارتمت في احضان سريرها وانفجرت في البكاء لا تعلم لماذا تبكي ولكنها تمنت وجود والدها لكي يحميها من عمها وبطشه ٣ نقطةاما في الغرفه المجاورة فكانت غرفه دعاء الاخت الوسطي لورد وكانت تجلس معها مرام ابنه عمها حسان٣ نقطة
, دعاء:**** حلو جوي الفستان دة يامرام جبتيه ميتي؟
, مرام:لسه السبوع ال فات يادودو بس و**** اتلهيت اني افرجك ايه رايك هيبقي حلو عليا
, دعاء:جوي جوي هتلبسيه فين دة
, مرام بمرح:هلبسه في فرحك انتي وفارس
, دعاء بخجل:بس يامرام انتي بتجولي ايه
, مرام :مفكراني هبله عاد كل القصر عارفين انكو بتحبو بعض من وانتو عيال صغيرة
, دعاء:قلتلك بس عيب الحديت دة
, مرام:امممم فينك يافارس تاجي تشوف عروسك الزينه وخدودها حمرة كيف الطماطم
, دعاء:كلمه ذيادة وهطخك عيار يچيب اچلك
, ضحكت الفتاتان واستمرا في الضحك والمزاح سويا اما في صاله القصر الكبيرة كانت تجلس فتاه في اوائل العشرينات تتابع بعيناها الزرقاوتين مسلسلها المفضل في شاشه التلفاز الفارهه وامامها طبق من الفشار اعدته لها احدي الخدم وكانت مستمتعه وترفع بكف يديها احدي خصلات شعرها البني القصيى من امام عينها وتضحك علي المسلسل حينها قاطعها صوت رجولي
, فراج:بتضحكي علي ايه عاد
, ايه بتأفأف:وانت مالك يارخم انت
, دخل فراج ليشاركها مجلسها ولكنه بدا عليه علامات الاندهاش عندما نظر اليها
, فراج بحدة:ايه ال هببتيه دة يامنيله
, ايه بصياح:وانت مالك هببت ولا مهببتش ملكش صالح بيا عاد
, فراج:انتي اكيد اتخبلتي في عقلك ايه ال نيلتيه في شعرك دة
, ايه:قصيته حلو مش كدة
, فراج:زفت علي دماغك يابعيدة في بنت تقص شعرها ليه اكدة
, ايه:موضه انت ايش فهمك انت وبعدين انت ملكش كلمه عليا متصرخش عليا تاني عاد
, فراچ:من اهنه ورايح محدش له كلمه عليكي غيري
, ايه:كنت اشتريتني ولا ايه
, فراچ:لا هتجوزك وهتبجي مرتي
, ايه:هههههههه عشم ابليس في الجنه ياحبيبي
, فراچ:و**** حبيبي طالعه منك بتنجط سكر
, ايه:ياعدوي ولا تزعل نفسك دي بجي تنجط سم ع دماغك حلال عليك الفشار سديت نفسي داهيه تسد نفسك
, فراچ بغيظ:و**** لعيد تربيتك ياايه واقص لسانك الطويل دة
, لم تعطه ايه ادني اهتمام وهمت بالذهاب لغرفه ورد لتشاركها الحديث وعندما وصلت امام غرفه ورد وقفت فترة بعد ان طرقت الباب وبعدها فتحت لها ورد وسمحت لها بالدخول
, ايه وهي تجلس علي السرير:مالك ياحبيبه قلبي معيطه لما عيونك مورمين ليه؟
, ورد:مفيش ياقلب اختك انا بخير
, ايه:مخبيه ايه ياورد قولي
, ورد: سليم جابلني النهاردة الصبح وجالي كلام ماسخ ذي عوايدة
, ايه:ودة يخليكي تعيطي ياورد مهو الرخم دة ع طول بيضايقك بكلامه ولا عمل حاچه زعلتك
, ورد:لاا ذي كل مرة بس قالي انه الوقت قرب وهيتجوزني ومش عارفه ليه بس حسيت حالي خفت من كلامه
, ايه:تبجي عبيطه لو عملتي للواد الاهبل دة حساب
, ورد بمرح:بجي راجل قد الحيطه بيتهز لاسمه بلد بحالها وتچولي عليه واد
, ايه:ياحبيبتي ولا واحد في بلدك يخوفني لسه متخلجش ال ايه المنشاوي تخاف منه
, ورد وهي تمط شفتيها:ولا عمك حسان
, ايه بجرأة:ولا حتي جدي غنيم **** يرحمه
, انفجرت ورد في الضحك هي وايه وقاطع ضحكهما صوت طرقات الباب
, ايه:ادخل يالي بتخبط
, دخلت الخادمه من الباب:الغدا چاهز ياورد هانم
, ايه:يامخبله انتي مشيفانيش ولا ايه؟
, الخادمه:العفو منك ياآيه هانم انا جهزتلك عصير الفراوله ال طلبتيه
, آيه بمرح طفولي:اذا كان كدة خلاص عفوت عنك
, استأذنت الخادمه وهمت بالذهاب وتبعتها ورد وآيه وعندما جلسو علي سفرة الغداء كانت كل العائله مجتمعه ماعدا فارس ابن حسان الاوسط
, حسان:امال فارس فين ياسليم
, سليم:كان بيمر علي المخازن وزمانه جاي
, دقائق ودخل شاب طويل القامه كثيف الشعر برونزي البشرة بعينين بلون القهوة رياضي الجسم يرتدي بنطلون جينس وسويت شيرت وهم بتقبيل يد امه وابيه
, سليم:السلام عليكم ياأهل البيت
, الكل:وعليكم السلام ورحمه **** وبركاته
, ذهب فارس لغسل يديه واتجه ناحيه المائدة وهم بالجلوس في مكانه المقابل لمكان دعاء
, فارس وهو ينظر ناحيه دعاء:اتوحشتك جوي ياما
, صفيه بوهن:وانت اكتر ياحبيبي
, احمرت وجنتي دعاء فهي تعلم انها هي المقصودة
, فارس: مالك ياحبيبتي بيكي حاجه
, صفيه:لا ياحبيبي انا بخير
, فارس:لو تعبانه اجيبلك الحكيم نطمن عليكي
, مرام:وليه الحكيم وورد حبيبتي موجودة
, صفيه:انا بخير ياولاد يلا اتغدو وبعد الغدا يابنات عوزاكم في موضوع مهم
, ورد:لعله خير يا ماما
, حسان:كل خير يا ورد اطمني
, نظر سليم بمكر لورد وانتبهت هي الاخري وتملكها احساس الخوف وبعد دقائق انهت طعامها واستأذنت واتجهت لغرفتها وتوضأت وظلت تصلي وتدعو ربها ان ينجيها مما يخبرها به قلبها انه سيحدث ٣ نقطة
, اما في الاسفل فكانت الخادمات يرفعن الطعام من علي الطاوله واخريات يأتين بالفاكهه والمرطبات
, آيه بأذعان:فين عصير الفراوله بتاعي
, فراچ:كل دة مش مكفيكي
, آيه:خليك في حالك يابغل انت
, فراچ بغيظ:بغل لما يرفصك يابعيدة احترمي حالك يابت انتي واعملي حساب انك قاعدة في بيتي
, انتفضت آيه من مكانها لتصيح:انا قاعدة في بيت ابوي وعزة وماله وانت بتشتغل في ارضي وبترعي في ملكي انا واخواتي ولو مزعلك قعدتي انا واخواتي ادينا حقنا بما يرضي **** واقعد فيها لحالك
, فراچ:ملكيش عندينا حق واخبطي راسك في الحيط
, حسان بصوت يزلزل جدران القصر:انكتم منك ليها و**** عال مبقاش ليا احترام ولا ايه
, فراچ:منتاش سامعها بتجول ايه يابوي
, آيه بأندفاع:انا مغلطش وبيني وبينك المحاكم ياواد عمي
, حسان وهو يحاول سحب غضب آيه:حقك عليا يابنت الغالي امسحيها فيا انا
, آيه بدون اهتمام انسحبت من مجلسهم وتوجهت لغرفتها اما حسان فأمر فراج بالتوجه لمكتبه فورا ليحاسبه عما قال ونظر لصفيه بمعني ان تتجه لغرف البنات وتتحدث معهم فيما ابلغها اياه في الصباح
, دخل حسان المكتب وخلفه فراچ
, حسان بغضب:معرفش تمسك لسانك يابهيم انت
, فراچ:حقك عليا يابوي
, حسان:جك كسر حقك انت اتهبلت عاد ولا ناسي انها متعلمه وفاهمه دي بتجولك بينا المحاكم٤ نقطةانا مش هسمحلك تضيع ال انا بخطتله سنين طويله
, فراچ:يابوي مكنا اتجوزناهم وهم صغيرين لزمته ايه نستني كل دة وكمان علمتهم وبقو فاهمين الدنيا دايرة كيف
, حسان بنفاذ صبر:يابهيم آيه كلها كام شهر وتكمل ٢١سنه وتخرج من تحت وصايتي ويبقي من حقهم التلاته انهم يستلمو ورثهم ال ابوهم كتبهولهم قبل مايموت وقبل اكدة مكنتش اققدر اجوزهملكم اخوالهم مكانوش هيسكتو ولا هيسبوهم واصل اما دلوك هيبقو خرجو من وصايتي لجوزاتهم وانتو بشطارتكم هتخليهم يتنازلولكم عن ورثهم ال هو نص ال بنملكه كله يااغبي خلقه ****
, فراچ:ابااي بقي يابوي البت دي ع قد ماجمالها بيطير العقل بس لسانها متبري منها ونفسي اقطعهولها
, حسان:لما تتجوزها ابقي اقطعولها ع كيفك انما دلوقك لااا
, دلفت صفيه لغرفه ورد بهدوء وانتظرتها حتى تنهي صلاتها وعندما انتهت قامت من مكانها واتجهت لصفيه التي بدت عليها علامات الحزن
, ورد بتوتر:مالك ياماما معجبانيش من الصبح فيكي ايه
, صفيه:انا بعت البت هنيه الخدامه تنادي اخواتك عوزاكم كلكم في موضوع مهم
, بدأ قلب ورد ينبض بعنف واحست بكامل جسدها يرتجف من كلام صفيه ومنظرها٧ نقطةوفاقت من شرودها علي دق الباب
 
  • عجبني
التفاعلات: karika syd، النسر المحلق و الشبكشى
٢


فاقت ورد من شرودها علي صوت طرقات الباب⚡⚡
, صفيه:ادخل يلي بتخبط ع الباب
, فتحت الخادمه الباب ودخلت منه دعاء وآيه
, آيه وهي تتقدم ناحيه صفيه:خبر ايه عاد ياما ايه چو المخبارات دة بعتي ورانا وطالبانا لوحدينا خير يارب
, دعاء:مالك ياورد وشك مخطوف ليه اكدة
, صفيه:تعالو يابنات الغاليين اقعدو هنتحدتت في موضوع امهم چوي
, آيه:اللهم اجعله خير
, ورد:قولي ياما قلبي هيوچف مقدراش استحمل اكتر من اكدة
, صفيه بألم:عمكو حسان بعتني عشان اخبركو ان ٣ نقطةان٢ نقطةان
, آيه:خبر ايه عاد هتقعدي تقولي ان ان كتير ولا إيه
, ورد:قولي يما ريحي قلبي **** يخليكي
, دعاء:فيكي ايه عاد يما قولي وريحينا انا ابتديت اقلق
, صفيه بحزن:كتب كتابكم ودخلتكم ع ولاد عمكم الخميس الجاي
, ماان انهنت كلماتها حتي صعقت تلك الفتيات وكأنهم سمعو حكم أعدامهم من قاضي ظالم لا يعرف الرحمه ورد تلك المسكينه التي يتوعد لها سليم الوحش الكاسر بأن يذيقها الويلات ام دعاء التي لم تستطع ان تشعر بالسعادة لأنها ستتزوج من حبيب عمرها خوفا علي اخواتها وماسيصيبهم من العذاب والألم اما آيه فلجمت الصدمه لسانها و دقائق معدودة مرت وكأنه لم يكن هناك احد وفجأه صاحت آيه:لو أخر يوم في عمري مهيحصل ال بتقولو عليه واصل ٣ نقطةانا انا مستحيل اتجوز فراچ انتي اكيد بتهزري ياما
, صفيه بدموع:علي عيني ياحته من قلبي **** وحدة ال يعلم اني مرضياش
, دعاء:لا ياما اكيد في حاجه غلط عمي حسان عارف زين ان اخوات معيحبوش سليم وفراچ
, صفيه بألم:چولتله يابنتي و**** چولتله بس هو مرضييش ومحكم رأيه
, ورد بخوف وهزلان:جيبولي اخوالي انا هموت حالي ولا سليم يچربلي فاهمين ولا لاااا
, صفيه:طولي بالك ياحبه عيني متعمليش في روحك اكدة
, ورد بدموع تنساب من عيونها :انا لازم اتكلم مع عمي حسان
, صفيه:ملهوش لزمه الكلام معاه يابنتي انا عملت مافيه الكفايه بس انتي خابرة عمك زين
, ورد :لا مستحيل اتجوز سليم لاممكن ابدا علي چثتي
, قالتها ورد وهمت بالخروج من غرفتها و نزلت سلالم القصر الكبيرة واكملت طريقها حتي وصلت امام مكتب عمها وطرقت الباب⚡⚡⚡
, حسان:اتفضل يالي بتخبط
, فتحت ورد الباب ودخلت ثم اغلقت الباب خلفها لتتفاجئ بوجود سليم وفراچ وفارس مع عمها حسان
, حسان:تعالي ياغالية يابنت الغوالي
, خطت ورد بخطوات مرتعشه ناحيه عمها
, ورد:عاوزة اتحدتت معاك لوحدينا ياعمي
, حسان:خير ياورد دول اخواتك قولي ال عندك
, تنهدت ورد بحزن:ياعمي انت طلبك عندي انا واخواتي امر ويعلم **** انو يعز عليا اننا نرفضلك طلب
, حسان:تقصدي ايه ياورد
, ابتلعت ورد مابحلقها ثم قالت: قصدي اني انا واخواتي مموافقينش ع جوازتتا من ولادك
, حسان بغضب:اتجنيتي في عقلك ياورد ولا ايه توافقو ولا متوافقوشي ميهمنيش عاد
, ورد:بس ياعمي
, حسان:مبسش وكلمتي سيف ع رقبتك انتي وخواتك التانيين
, ورد:حرام عليك ياعمي تعمل فينا اكدة
, سليم:حرمت عليكي عيشتك يا زفته انتي
, ورد:انت بتزعقلي ليه كل دة علشان مش ريداك
, لم يرد سليم بلسانه وانما كان رده بصفعه سريعه علي وجه ورد اسقتطها ارضا
, فارس بعصبيه:انت اتجنيت ولا ايه كيف تمد يدك ع بنت عمك ٣ نقطةقومي ياورد
, امسك فارس بيد ورد ليساعدها بالنهوض من علي الارض اما ورد فكانت الدموع تهطل من عينيها بلا توقف ولا استأذن
, سليم:دة حاجه بسيطه عما نكتب الكتاب وبعدها هعيد تربيتك من الاول يابنت عمي
, لم ترد ورد وانما انسحبت باكيه ال غرفتها لترتمي علي فراشها لعل البكاء يخفف عنها الالم
, صفيه:ياحزني ٣ نقطةمين كفه معلم في وشك اكدة
, دعاء:اكيد عمي حسان
, صفيه:قولتيله ايه عاد ياورد
, ورد ببكاء:سليم ياما مد يدة عليا امال لما اتجوزة هيعمل فيا ايه تاني
, آيه:تنقطع ايدة المجنون دة هي الدنيا سايبه ولا ايه
, دعاء:انا هكلم اخوالي يتدخلو مينفعش نسكت ع ال بيحصل دة
, صفيه بقله حيله:اخوالك معيقدروش يقفو لعمك يابنتي وانتو خابرين عمكو زين
, آيه:والعمل ياما هنفضل هنيه حالنا اكدة نعيش جواري لسليم وفراچ لاااا انا اموت حالي احسن
, ورد:طولي بالك ياآيه **** مهيرضاش بظلمنا واكيد هينصرنا
, دعاء:طب هنعمل ايه عاد؟
, ورد:مخبراش
, آيه:شيفاكي مطمنه يادعاء انتي الوحيدة ال نفسك تتجوزي فارس بن عمك
, صفيه:بتمناها من كل قلبي ياآيه طول عمرها هي وفارس بيحبو بعض من وهما عيال صغيرة وفارس حنين مطالعش لأبوة
, دعاء:ولا عمري ارتاح في تعبكم يااخواتي انتم ال باقينلي من ريحه الغوالي **** يرحمهم
, جلست الفتيات يبكون في احضان بعضهم البعض ومعهم صفيه زوجه عمهم حسان إلي ان حل المساء ٤ نقطة
, في صاله القصر يجلس حسان وزوجته وجميع اولادة ماعادا بنات اخيه علي طاوله العشاء
, حسان:فين البنات ياصفيه
, صفيه:قافلين علي حالهم باب الاوضه ومموتين نفسهم من العييط ياحبايبي
, سليم:احسن خليهم يموتو ونرتاح من قرفهم
, فراچ:خليهم معاندين حالهم كمان وكمان
, حسان:اطلعي ناديلهم ياصفيه
, فارس:استني انتي يما انا هطلع اجيبهم واجي
, نهض فارس من علي طاوله العشاء وصعد إلي الطابق العلوي من القصر ووقف يطرق باب غرفه ورد⚡⚡⚡
, ورد:مين
, فارس:افتحي ياورد
, دعاء:دة فارس
, آيه:افتحيله
, فتحت دعاء الباب ليقابلها فارس بأبتسامته المعتادة واستأذن بالدخول وجلسو جميعهم في صالون غرفه ورد
, فارس:قاعدين اهنيه من ساعه الغدا ومنزلتوش ليه
, ورد:ننزل نعمل ايه يافارس
, فارس:تنزلو تتعشو وتعيشو حياتكو دة بيتكم مش سجن
, ورد:لا بقي سجن وبقينا مساجين مستنيين حكم اعدامهم
, آيه:اتكلم يافارس احب ع يدك ساعدنا احنا معاوزينش نتجوز اخواتك وانت حلال عليك دعاء
, فارس بأبتسامه:اطمنو انا هساعدكم ومش هسيبكم عاد انتو اخواتي قبل ماتكونو بنات عمي **** يرحمه
, دعاء:بجد هتساعدنا يافارس
, فارس:اباي عليكي لتكوني مش عاوزة تتجوزيني انتي كمان
, احمرت وجنتي دعاء وتلونت باللون الاحمر القاني ولمعت عيناها البندقيتين وانزلت بنظرها للارض
, فارس:تعرفو يابنات انا بحب اشوفها وخدودها كيف الطماطم
, ابتسمت جميع الفتيات وجلسن يضحكن قليلا مع فارس لانه ازاح عنهم قليلا من همومهم وبعدها نزلو جميعهم للعشاء وورد تتجنب النظر في وجه سليم اما آيه فهي مشاكسه وعنيدة والضعف ليس من طباعها
, سليم:اخيرا حنيتو علينا ونورتو قعدتنا بطلتكو البهيه
, دعاء: خبر ايه ياسليم الدنيا كانت مضلمه من غيرنا ولا ايه
, سليم:لاااا وجودكم ذي عدمه
, آيه:يبقي تقفل خشمك وتريح دماغي علشان صوتك بيجيبلي صداع
, سليم:اتلمي يابت انتي
, آيه:بت لما تبقي تبتك وتشقلب كيانك اقعد معوج واتكلم معايا عدل ياسليم انا آيه طايع المنشاوي فاهم ولا افهمك كمان
, سليم:فاهم يابنت عمي
, آيه بتحذير:ويدك ال انمدت علي اختي لو حصلت منك تاني هقطعهالك دي اختي الكبيرة اسمع كلامي زين والبسه عمه في راسك عتنفعك صدقني
, سليم:ايه يافراچ قاعد وسايب حريمك يبيعو ويشترو فيا ليه
, فراچ:متنكتمي يابت هو محدش عارف يلمك ولا ايه
, آيه ببرود:كتمه لما تكتمك من فوقك لتحتك صوتك دة تعليه علي بهايم الزريبه اما هنا لااا فاهم وانا مش حريمك ولا عمري هكون واتعشي من سكات وعدي الليله بدل مااقلبها غم وانت عارفني ٢ نقطةمتوصاش عاد
, حسان متابع الموقف بهدوء مميت اما صفيه فحاولت انها تهدي الجو
, صفيه:خلاص بقي ياولاد اتعشو في امان **** **** يهديكو
, بعد دقائق انهت ورد عشائها وهمت بالصعود لغرفتها وتبعتها دعاء اما آيه فكانت جالسه بهدوء تكمل عشائها عندما قاطع سلامها النفسي كلام فراچ
, فراچ:شايفك قاعدة ع راحتك وبتتعشي مقومتيش ليه ذي اخواتك
, آيه:لو جايبلي حاجه من مالك ابقي تعالي خدها
, فراچ بغيظ:و**** لكسرلك راسك دي ياآيه
, آيه وهي تقوم من مكانها:ابقي عرفني هتكسرها بشاكوش ولا شومه علشان اققدر افيدك انا راسي مصفحه ولا ميه واحد ذيك يقدر يلينها
, ثم اكملت بعلو صوتها:ياهنيه جيبيلي النسكافيه بتاعي ع تراس اوضه الست ورد
, انهت حديثها وهمت بالصعود لغرفه ورد لتكمل ليلتها مع اخواتها
, سليم:ورد بتخاف وبتترعب من نظرتي ودعاء هاديه وفحالها اما البت دي معرفش طالعه اكدة لمين
, فراچ:بكرة اتفرج ع ال هعمله فيها ورب الكعبه لخليها تبوس جزمتي
, فارس:حرام عليكم دول من دمنا اتقو ****
, سليم:بس ياابو قلب حنين لاحسن انا دمعتي قريبه وهعيط
, فارس:و**** ماانتو ناويين تجيبوها لبر ابدا انا طالع انام عندي شغل بدري عن اذنكم
, فراچ:حنين اوي اخوك دة
, سليم:سيبك منه بكرة الست دعاء تركب وتدلدل رجليها
, عند ورد:٣ العلامة النجمية
, ورد:ادخل يلي بتخبط
, فتحت صفيه الباب ودخلت لتشارك البنات في مجلسهم
, دعاء:لساكي صاحيه لدلوقكت ليه يما
, صفيه:ومين يجيه نوم يابنتي
, آيه:والعمل ياماما هنفضل اكدة
, ورد:انا لاخر دقيقه في عمري مهخليش سليم يطول مني شعرة واحدة لاممكن ابدا
, صفيه بتردد:عندي ليكم حل
, كلهم:قولي
, صفيه:تهربو
, نظرت الفتيات لبعضهم بدهشه واستغراب ثم اعادو النظر لصفيه
, دعاء:واعيه لل بتقوليه دةيما
, ورد:نهرب كيف ياما ونروح لفين ولمين واخرتها ايه
, آيه:ونسيب حياتنا ومالنا ليه
, صفيه:اهربو من ظلم عمكم وولادة ال هتكونو جواري تحت رجليهم اهربو من ال هيضيعو احلي سنين عمركم اهربو من الاوامر ال ملهاش اخر ونومكم كل ليله دمعتكم مهتنشفش من خدكم٤ نقطةعلي عيني اني اقولكم تعملو اكدة بس مهقدرش احوش ولادي عنكم ولا هقدر اتكلم معاهم
, ورد بخوف:هنروح فين
, صفيه:اي مكان يابنتي ميقدروش يوصللولكم فيه
, آيه:وجامعتي ودراستي
, صفيه:بعد ماالامور تهدي هكلم فارس يساعدكم هو بيحبكم وعمرة مهيرضي باذيتكم
, دعاء:بس فارس هيزعل مني العمر كله
, صفيه:انا هفهمه يابنتي
, ورد:ممصدقاش ال بيحصل ياربي
, صفيه:علي عيني ياحته من قلبي بس مفيش معانا وقت اهربو النهاردة قبل بكرة
, آيه:هنهرب كيف والحرس حوالين القصر كله
, دعاء:يامرك يادعاء دبرها من عندك يارب
, صفيه:انا دبرت كل حاجه بس انتو فكرو مع بعضكم وجهزو حالكم والساعه٢بليل هعدي عليكم اشوف اتفجتو علي ايه
, انهمرت دموع الفتيات واحتضنتهم صفيه واكملت هي الاخري بكائها معهم
, بعد فترة طويله تركتهم صفيه وتوجهت لغرفتها وكان في انتظارها حسان
, صفيه:لساك صاحي
, حسان:اتأخرتي ليه اكدة
, صفيه:كنت بخبرهم ان الصايغ جاي بكرة علشان يختارو شبكتهم ويجهزو حالهم كلها بكرة بس والفرح بعدة
, حسان:زين ماعملتي ياصفيه٦ نقطة, خارج القائمة
 
  • عجبني
التفاعلات: karika syd و النسر المحلق
٣


الوقت بيمر ببطء وكل بنت بتفكر مرة والف مرة تانيه
, ورد:هنعمل ايه دلوقت
, دعاء:انا خايفه قوي
, آيه:لو خفنا وقعدنا هيكون مصيرنا واعر قوي
, ورد:انتو عاوزين ايه
, آيه:معوزاش اتجوز الكلب ال اسمه فراچ
, دعاء:انا خايفه عليكم وخايفه فارس يزعل مني
, ورد:فارس هيديلنا عزرنا اكيد
, نظرت الفتيات لبعضهم البعض وكأنهم اتخذو قرارهم وبدائو بجمع مقتنياتهم من ملابس ومجوهرات واي شئ قد يحتاجونه ومر الليل وفي تمام الساعه الواحدة بعد منتصف الليل دخلت صفيه بهدوء لغرفه ورد وهي تحمل صرة كبيرة بين يديها
, ورد:تعالي ياما اتفضلي چيتي بدري ليه
, صفيه:خدي ياورد
, ورد:ايه دة
, صفيه:دي فلوس ياحبيبتي هتحتاجوها
, ورد:لا خليهم معاكي احنا معانا دهبنا هنبيعه
, صفيه:لا اوعاكي ياورد دهبك انتي واخواتك زينتكم يابنتي بس عشان خاطري ادارو من عيون الناس وبلاش تلبسوة عاد
, ورد:حاضر
, صفيه:خدي يابنتي انا عارفه ان حسان **** يسامحه مانع منكم المصاريف من اول الاجازة ودول مني انا مش منه وكفايه حرمانكم من خيركم وعزكم
, ورد بدموع:معوزاش امشي واسيبك يما
, صفيه بدموع:يعز عليا فراقكم ياضي العين
, بعد دقائق قضتها ورد في احضان صفيه افاقت علي دخول اخواتها دعاء وآية
, دعاء:مش هوصيكي ياما تفهمي فارس انه غصب عننا
, صفيه:متحمليش هم يابنتي فارس عيحبك ويخاف ع خواتك
, آيه:عتوحشيني كتير قوي يما
, صفيه:وانتو ياحبايبي **** وحدة يعلم قد ايه فراقكم دة بيقطع في قلبي
, ورد:وبعد مانهرب هنعمل ايه
, صفيه:دلوك هننزل وتخرجو من باب القصر الوراني بتاع الاسطبل هتلاقي الغفر نايمين تطلعو ع محطه القطر وتفوتو في اول قطر تلاقوة المهم تبعدو من اهنه بأسرع وقت ولما الاقي فرصه هكلمكم اطمن عليكم بس بلاش انتو تتصلو عليا علشان محدش ياخد باله
, دعاء:وبعدين
, صفيه:هتتدارو بعيد لحد ماآيه تتم ٢١سنه وبعدها **** يكرمكم بحد يقف جاركم وترفعو علي عمكم قضيه وتاخدو حقكم منه وتعيشو حياتكم وتتجوزو ال تتمنوة وترتاحو معاه
, بعد دقائق من البكاء تسللت الفتيات من الباب الخلفي القصر وبعد فترة طويله من المشي المتعب علي الاقدام وصلو لمحطه القطار وهاهو القطار يعلن انطلاقه من المحطه لتسرع إليه الفتيات ويجلسن بداخله ويبدأن حياه جديدة خاليه من ظلم حسان وجبروت سليم وعناد فراچ
, دعاء:ممكن اكلم فارس ياورد
, ورد:دلوقت؟
, دعاء:عشان خاطري
, ورد:كلميه براحتك ياحبيبتي
, اخرجت دعاء هاتفها الايفون الحديث الذي اهداها اياه فارس في عيد ميلادها واتصلت به عدة مرات وفي اخر مرة قام بالرد عليها
, فارس بنعاس:خير يادعاء مصحياني دلوقت ليه
, دعاء:معلش ياحبيبي كنت بس عاوزة اسمع صوتك
, فارس:بقي مصحياني في نص الليل عشان تسمعي صوتي
, دعاء:ممكن تسامحني يافارس
, فارس:علي ايه ياروح فارس
, دعاء:علي اي حاجه اعملها
, فارس:مسامحك من كل قلبي بس سبيني انام وبكرة هنحكي ونسامح في بعض
, دعاء: تصبح علي خير
, فارس:تلاقي الخير
, اغلق فارس الهاتف واستكمل نومه دون ان يهتم بما قالته دعاء اما صفيه فعادت لغرفتها لتكمل نومها وعندما صعدت علي السرير تفاجأت بصوت حسان
, حسان بنعاس:كنتي فين ياوليه
, صفيه بتوتر:هه سمعت صوت تحت فنزلت اشوف في ايه لقيت البت المخبله آيه بتتفرج ع التلفزيون ومعليه الصوت قوي
, حسان:طول عمرها بتاعه وجع قلب نامي يلا ورانا يوم طويل بكرة
, صفيه:عندك حق ورانا يوم طويل بكرة
, نام الاثنان ومر الليل واشرقت شمس الصباح معلنه قدوم يوم جديد ملئ بالاحداث الكثيرة
, في القطار كانت الفتيات مستغرقين في النوم عندما اتي عامل القطار وقام بأيقاظهم
, العامل:اصحي ياابله منك ليها
, آيه:انت اتجنيت ولا ايه كيف تدخل اهنيه اوضتي يامخبل انت
, العامل:اوضتك مين يابلدينا انتي نايمه في القطر من ساعه مدفعتو تمن التذكرة بليل انتي والبنات ال معاكي دول
, آيه:وانت عاوز ايه دلوقت
, العامل:وصلنا اخر محطه وخلاص القطر هيروح الجراش اتفضلو انزلو
, آيه:واحنا فين دلوقت
, العامل:احنا في القاهرة
, آيه :وة كل دة واحنا نايمين
, العامل:اخلصي بقي ياابله يلا
, آيه:طيب روح انت
, ايقظت آيه اخواتها واخبرتهم بما حدث فهم من التعب غلبهم النعاس ولم يشعرو بالطريق ٤ نقطةدقائق وحملو حقائبهم ونزلو من القطار وبدأت رحلتهم الطويله ٣ نقطةقامت ورد بالاشارة لتاكسي وتوقف أمامهم وقامو بحمل حقائبهم وركبو التاكسي
, سائق التاكسي:علي فين ياهوانم
, دعاء:و**** محنا عارفين ياحاج
, سائق التاكسي:صعايدة ولا ايه
, آيه بتوتر :لا احنا مصرويه بس كنا في اسكندريه والراجل صاحب العمارة **** يسامحه غلي علينا الايجار ورمانا في الشارع
, سائق التاكسي:لا اله إلا **** مفيش في قلبه ايمان ولا ايه عشان يرمي بنات ذي الورد كدة
, دعاء:هنعمل ايه ياحاج امر ****
, سائق التاكسي:طب وليكو حد هنا تروحوله يابنتي
, دعاء:لا احنا ملناش غير ****
, سائق التاكسي:لا اله إلا **** طب ولا عم ولا خال حتي؟!
, ورد:احنا مقطوعين من شجرة ياحاج
, سائق التاكسي:طب يابنتي انا عمكم جمال ولو متعرفوش حد انا اعرف شقه فاضيه في المنطقة ال ساكن فيها ممكن اخدكم هناك تأجروها لحد ماترتبو اموركم ولا ايه
, ورد:يبقي كتر الف خيرك ياعم جمال
, انطلق بهم عم جمال في شوارع القاهرة لينهي طريقه في منطقه شعبيه وتوقف امام احد العمارات لينزل منها هو والبنات ويخرج لهم حقائبهم
, عم جمال:استنوني هنا دقيقه هناديلكم الست تهاني صاحبه الشقه
, دقائق مرت سريعا وعاد عم جمال مع الست تهاني
, الست تهاني:بسم **** مشاء **** ايه الجمال دة كله ياعم جمال مين القمرات دول
, عم جمال:دول بنات غلابه ياست تهاني ومقطوعين من شجرة والراجل ابن الحرام غلي عليهم الايجار ورماهم في الشارع
, الست تهاني بحزن:لا اله الا **** الناس جرالها ايه ياولاد ٢ نقطةولا يهمكم ياحبايبي اعتبروني امكم والحته دي كلها اعتبروهم اهلكم احنا هنا كلنا اهل وبنخاف علي بعض
, ورد بأبتسامه:**** يخليكي ياست تهاني
, الست تهاني:انتي اسمك ايه ياست الصبايا انتي
, ورد بكثوف:اسمي ورد
, الست تهاني:ودول اخواتك
, ورد:اه دي دعاء ودي آيه
, الست تهاني:وانا خالتكم تهاني اعتبروني ذي امكم بالظبط تعالو ياحبايبي نطلع نشوف الشقه بدل وقفتنا في الشارع دي
, ١٣ نقطةفي قصر المنشاوي١٢ نقطة
, اجتمعت كل العائله علي مائدة الافطار وتغيبت الفتيات وصفيه يتملكها الخوف علي غير العادة
, حسان:بردو راكبين راسهم ومعاوزينش يفطرو
, صفيه بتردد:معرفاش عنيهم حاجه ولا شفتهم اصلا
, سليم:قلتلك يابوي سيبهم لما يموتو من الجوع هينزلو غصب عنيهم
, فراچ:طول بالك ياعريس روق اكدة ودلوك ينزلو
, فارس للخادمه:روحي يابنتي نادي ع ستك ورد وستك دعاء وآيه ياجو يفطرو معانا
, الخادمه :فوت عليهم قبل سابق يافارس بيه بس ملقيتش ولا واحدة في اوضتها
, فارس:هيكونو راحو فين يعني روحي دوري عليهم
, غابت الخادمه لدقائق ثم عادت خاليه الوفاض: دورت عليهم في التراس والجنينه وحتي علي السطح وبردو ملقياهمش
, حسان بقلق:يعني هيكونو طفشو ولا ايه روحي يابنتي هتلاقيهم ذي عادتهم في اي جمب
, سليم للخدم:انتو يابهايم كلكم تروحو تدورو عليهم
, مر بعض الوقت وعاد كل الخدم بعدما بحثو عنهم في كل القصر
, رئيسه الخدم:ملهمش اثر ياحسان بيه وكأن الارض انشجت وبلعتهم
, حسان بغضب:يعني ايه راحو فين دول تقلبو الدنيا وتجبهوملي من تحت تقاطيق الارض فاهمين ولا لااا
, انتفض سليم بغضب:**** في سماه لو كنتي عملتيها وهربتي ياورد لكون مخلص عليكي انتي واخواتك كمان
, فراچ:اكيد دة تفكير طويله اللسان آيه وديني لجيبها راكعه تحت رجلي واخليها تطلب العفو ومهتلاقيهوش
, فارس بصدمه:ليه ٢ نقطةليه يادعاء ليه تسبيني وتهربي
, كانت صفيه تتابع ألم فارس وتبكي في صمت ولم تستطع ان تخفف عنه خوفا من ابيه واخوته وبعد فترة اخرج الهاتف من جيبه وقام بالاتصال بدعاء
, في القاهرة٤ نقطة
, كانت تهاني مع البنات في الشقه تتكلم معهم وتداعبهم بخفه ددمم فهي لم ترزق ببنات ومنذ ان رأتهم وقد شعرت بمحبتهم تغرس في قلبها في هذة الاثناء رن هاتف دعاء وامسكت به وعندما رأت ان المتصل هو فارس شهقت من الفزع وسقت الهاتف من يديها ارضا
, تهاني:ياساتر يارب خير ياحبيبتي خير
, امسكت دعاء بالهاتف من علي الارض ونظرت لاخواتها وهم بدورهم فهمو معني نظرتها
, ورد:تعالي ياست تهاني وريني الاوضه دي بلكونتها بتطل علي ايه
, تهاني:من عنيا ياحبيبتي تعالي اتفضلي
, ابتلعت دعاء لعابها بغصه وقامت بالرد علي فارس
, دعاء بخوف:الو اسمعني يافارس
, فارس بغضب: اسمعيني انتي دلوقت حالا تكوني قدامي والا قسما ب**** هجيبك يادعاء وساعتها متلوميش غير نفسك
, دعاء:علشان خاطري افهمني
, فارس:افهم ايه وزفت ايه ايه ال هببتيه انتي واخواتك دة اتجنيتي ولا ايه
, دعاء:فارس انا مرجعاش وعملت اكدة علشان اخواتي ومهفضلش نفسي وحياتي علي حساب راحتهم وسعادتهم
, فارس:وانا يادعاء هونت عليكي تكسري قلبي
, هنا انتزع سليم الهاتف من يد اخيه بغضب
, سليم بصوت مرعب:دعااااء
, هنا انتفض جسد دعاء من الرعب
, دعاء:عاوز ايه ياسليم
, سليم:تجيبي اخواتك وتاجي بالذوق وتطلبو السماح علي عملتكو المهببه دي والا قسما ب**** لهجيبكم لو في اخر الدنيا وقولي لورد ان عملتها دي مهسامحهاش عليها واصل وهدفعها التمن غالي قوي
, هنا لم تتمالك دعاء اعصابها واغلقت الخط في وجه سليم بل واغلقت الهاتف كله واخذت نفس طويل وكأن رئتيها لم تذق الاكسجين قط
, بعد فترة قصيرة ٢ نقطة
, تهاني:معلش ياحبايبي هي الشقه متربه ومتبهدله بس دة عشان بقالها فترة مقفوله انا هستأذن دلوقتي واسيبكو ترتاحو وبليل هاجي اطمن عليكم لو محتاجين حاجه
, آيه:تسلمي ياذوق
, تهاني:والنبي انتي ال زوق وعسل اوي يلا سلام
, اغلقت ورد الباب وتوجهت ناحيه دعاء التي تجمدت ملامحها ولم تقدر علي نطق كلمه
, ورد:فارس قالك ايه يادعاء
, لم ترد دعاء وانما اكتفت بدموعها تنساب من عينيها لتشرح لورد كل ماحدث٨ نقطة
, بعدما هدأت دعاء حاولت ان تروي ماقاله سليم ولكنها فضلت السكوت فأختها ورد عانت كثيرا بسبب خوفها من سليم وافعاله
, آيه:بقولكو ايه ال فات دة كله ننساه ومنتكلمش فيه خالص فاهمين
, اومئت الفتاتان برأسهما بمعني انهم موافقين
, آيه:وننسي كل حياتنا ال فاتت ونبداء حياه جديدة حتي كلامنا نبطله ونحكي زين ذي بنات البندر
, ورد:عندك حق
, دعاء:٧ نقطة, خارج القائمة
 
  • عجبني
التفاعلات: سهنن تنح، karika syd و النسر المحلق
  • عجبني
التفاعلات: Eden 123
إما تتركوني انشر كل القصص الي عندي او تحذفوا هذه القصة @مشرفين قصص
 
  • عجبني
التفاعلات: atyat2010، Eden 123 و BASM17 اسطورة القصص
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%